Pisala: Gordana Lakić, Handmade by GordanaL

  Pred nama su vaskršnji praznici uz koje idu i različiti običaji; jedan od najkarakterističnijih je i bojenje jaja. Prvo jaje koje se oboji uvijek je crvene boje i nazivamo ga čuvarkućom, jer to i jeste njegova svrha sve do sledećeg Vaskrsa. Prošli put smo imali tutorijal vezan za farbanje drvenog jajeta kao dekoracije, a ovaj put možete vidjeti jedan sasvim jednostavan koji prikazuje uređenje držača za čuvarkuću.

    Sam držač se može koristiti i kao držač za jaja kao dio servisa za ručavanje, ali i kao svijećnjak.

    Za uređenje su bili potrebni drvena podloga, akrilne boje i lak, šablon, git za drvo kao i osnovni pribor – četke, sunđeri i šmirgl papir.

    Moja podloga je već bila obojena u bijelo, ali to nije neophodno uraditi prije prvog koraka – nanošenja kontur paste. Nanijela sam proizvoljne vitičaste šare na gornji rub držača.

2

    Kontur pasta je rjeđe teksture kao i reljefna pasta, za razliku od git smjese koja je nešto gušća i gumenastija. Tanji aplikator omogućava da iscrtavamo različite detalje po predmetima, bilo prije bojenja kao u ovom slučaju, bilo na već završenim radovima, prije lakiranja.

   Pastu sam tačkasto nanijela na donji rub, namjerno ostavljajući malo deblju masu da se osuši.

3

     Budući da je git za drvo gušći, meni je pogodniji za nanošenje preko šablona, pošto je manja mogućnost podljevanja ispod, kao što se češće dešava sa reljefnom pastom ako šablon nije dobro prionuo uz podlogu. Na ovakvim oblim podlogama prianjanje je prilično teško i sa samoljepljivim šablonima. Git sam nanijela u nešto debljem sloju, neravnomijerno, da bi ostavio udubljenja na samoj šari.

4

    Dok se to sve sušilo i stvrdnjavalo, vrijeme sam iskoristila za bojenje unutrašnjosti. Odlučila sam se za čokoladno smeđu akrilnu boju.

5

    Po sušenju vanjskih dijelova sam samo blago prešmirglala najoštrije ivice reljefa, pa čitavu površinu prebojila puder roze akrilnom bojom. Na ovoj drvenoj podlozi ima baš neki fini puderasti izgled nakon sušenja.

6

    Oštrijom četkicom umočenom u bijelu boju, pa otapkanom na papir da bi se skinuo višak boje, sam mjestimično ostavila šare svuda po držaču, da izgledaju prirodno i ne previše upadljivo, a opet da razbiju jednoličnost roze boje.

7

    Nakon što se sve osušilo, blago sam prešmirglala čitav držač, sa naročitom pažnjom posvećenom reljefima na kojima sam koristila malo grublji šmirgl papir. Time sam skinula boju nanesenu preko gita i paste, pa je ostala njihova prirodna bijela boja, osim na onim dijelovima šara koje su imale udubljenja zbog neravnomijernog razmazivanja. Kao i ono tapkanje bijelom bojom preko roze, i ovo je imalo za cilj prirodniji izgled, sa nekom rustikalnom notom.

8

    Na kraju sam sve prelakirala lakom sa visokim sjajem, za potpunu zaštitu i posebno lijep izgled.

9

    Za ovakav predmet sam odabrala nježnije boje i šare, da bi dodatno istakle njegovu namjenu i da ne bi odvlačile pažnju sa samog jajeta, ali da istovremeno dobije i svoj lični pečat.

10

    A lijepo se uklopilo i sa onim dekorativnim jajetom iz našeg ranijeg projekta!

11

    Družite se i dalje sa nama uz sledeće projekte na Decor In portalu na kojem možete naći još mnogo divnih prijedloga i savjeta kako uljepšati svoj dom. Ako želite da se okušate u sličnim preuređenjima, sav potreban materijal ćete pronaći u Hobby Art centru u Sarajevu, kao i dodatne savjete za njihovo korištenje.

   Moje stare i nove projekte i predstavljanje radova možete pogeldati i na mom blogu: http://handmadebygordanal.blogspot.ba/

 

 

Komentari

comments

ambyenta